Reakce na nepřesné a zavádějící informace v rozhovoru s A. Novákem na zpravy.tiscali.cz

14.07.2017

Rozhovor na serveru zpravy.tiscali.cz s představitelem „ASC Klinika“ Arnoštem Novákem obsahuje celou řadu nepřesných a zavádějících informací.

Předně je třeba říci, že důvody pro neprodloužení smlouvy o výpůjčce nebyly zástupné. Veškeré důvody, které vedly k neprodloužení smlouvy, ÚZSVM zveřejnil v tiskové zprávě ze dne 19. 2. 2016. Zároveň je dobré upozornit, že smlouva o výpůjčce byla 2. března 2015 uzavřena tak, že: „Smlouva o výpůjčce se sjednává na dobu určitou, a to ode dne platnosti této smlouvy v trvání nejdéle jeden rok, nedojde-li dříve ke změně příslušnosti hospodaření s předmětným majetkem na jinou organizační složku státu“. Z toho vyplývá, že na prodloužení výpůjčky neexistoval žádný nárok, jak se někteří představitelé Kliniky snaží mást veřejnost.
  
V lednu letošního roku rozhodl Obvodní soud pro Prahu 3 nepravomocně o tom, že nemovitosti v Jeseniově ulici mají být vyklizeny. Žalující stranou už ovšem nebyl ÚZSVM, ale Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která je s objektem příslušná hospodařit. Převod budovy na SŽDC také nebyl utajený a urychlený, jak tvrdí zástupce Kliniky. SŽDC o budovu projevila zájem v červnu minulého roku, doložila vlastní potřebnost pro svá pražská dislokovaná pracoviště a budova jí byla po nezbytných administrativních úkonech a náležitostech předána v říjnu. Stejně jako v případě předchozího vyjádřeného (a následně odvolaného) zájmu o budovu ze strany Generální inspekce bezpečnostních sborů a Ministerstva práce a sociálních věcí ÚZSVM o zájmu SŽDC na dotaz informoval, a to dokonce přímo Arnošta Nováka. Převod budovy na magistrát nikdy nepřipadal v úvahu v situaci, kdy budova nebyla prohlášena za nepotřebnou pro stát. Podle zákona o majetku státu mají státní instituce přednost před jakýmkoliv jiným zájemcem. Proto není pravda, že by bylo možné dojednat převod budovy na magistrát.
 
Je povinností státu uplatňovat veškeré nástroje na vymáhání plnění a pohledávek. Jakmile skončila smlouva o výpůjčce, byla vymáhána smluvní pokuta za porušení povinností vyplývajících ze smlouvy, tj. za nevyklizení a předání objektu zpět státu. Stát je podle zákona o majetku státu povinen požadovat také náhradu za bezesmluvní užívání, což také činí.
 
Motivace ÚZSVM při nakládání s budovou v ulici Jeseniova není v žádném případě politická, ale vychází z platného právního řádu České republiky. Generální ředitelka ÚZSVM není a nikdy nebyla členkou žádné politické strany a ve svém jednání je vždy nestranná a dodržuje zákony ČR a předpisy ÚZSVM. V případě neexistence právního titulu k užívání majetku státu musí stát použít všechny právní prostředky k tomu, aby se napravil bezprávní stav. Zástupci Kliniky v tomto případě sami nedodrželi smluvní ujednání a po ukončení smluvního vztahu objekt nevyklidili a nevrátili zpět.
 
Zákon o státní službě se na zaměstnance ÚZSVM nevztahuje, není tedy pravdou, že by s přijetím tohoto zákona kdokoliv na ÚZSVM získal jakoukoliv definitivu.
 
Ve vztahu ÚZSVM k případu Kliniky nejde o symbol a zaujatost, ale ani o marginálii a mikropřípad, ale o standartní postup při hájení zájmu státu a plnění povinností při hodpodaření s majetkem státu. ÚZSVM při nakládání se státními budovami vždy koná pouze v souladu s platnou legislativou. To znamená, že ve všech případech, tedy i v případě ASC Klinika, je uplatňován stejný princip vymáhání sankcí a náhrad za bezdůvodné obohacení vůči jakýmkoliv třetím stranám.
Došlo k chybě. Aplikace nemusí reagovat do znovu načtení. 🗙
Načítám...
Nelze se připojit. Klikněte pro pokus o připojení:
Připojení bylo odmítnuto.